22 outubro 2010

Infante Portugal: Chat Noir & Boule de Niege illustration

Aqui está o desenho para a capa de capítulo de “Infante Portugal e a Íntima Capitulação”, de José de Matos-Cruz, relativo aos personagens franceses Chat Noir & Boule de Niege. ‘Boule deveria ser inspirada na actriz Tilda Swinton mas, sendo igualmente ruiva, acabei antes por pedir à minha namorada para posar para mim;)


E porque ia fazer uma outra ilustração para o livro, pedi ao meu amigo Daniel Henriques para arte-finalizar esta imagem por mim, dado que as suas influências artísticas em McFarlane/Mikki funcionariam melhor para o negrume pariense pretendido.


Here’s the drawing for the chapter cover of “Infante Portugal e a Íntima Capitulação”, by author José de Matos-Cruz, concerning the french characters Chat Noir & Boule de Niege. ‘Boule was supposed to be referenced after actress Tilda Swinton but, being a redhead also, I asked my girlfriend to pose for it, instead;)
(Ilo Chat Noir – pencil)

Given I was to do a 2nd illustration for the book, I asked my friend Daniel Henriques to ink this one for me, given his McFarlane/Mikki artistic influences would better suit the gritty Pariense look I was going for.
(Ilo Chat Noir – inks)

Sem comentários:

Enviar um comentário

comentários!?